12 september 2006

Slut på semester, jobb idag, träning idag

Oroade mig lite inför träningen idag. Oroade mig för om jag skulle orka både jobba en hel dag och sen ett hårt träningspass. Jag har inte gjort det på över sex veckor så det var absolut spännande. Jobbigaste var nog att släpa på både min datorryggsäck och min träningsväska, de är tunga ihop.

Visade sig ganska snart att mina farhågor var helt tagna ur luften och passet flöt på fint. Jag cyklade och pressade och gick runt och såg allmänt tuff ut som jag alltid gör, iaf. i mitt eget huvud med musik i öronen. Förmodligen ser jag ut som en idiot, men vad gör det. Jag tränar och älskar det!

Jag ska även berätta något som har gjort alla 143 pass på gymmet värt, så jävla värt. Jag kom till jobbet i måndags, jag hade med flit tagit på mig kläder som är nya och är då i lagom storlek. Går ner till fikarummet och hälsar på alla. Där många av dem inte sett mig sedan någongång i juni eftersom jag var i usa och dessutom hade semester sent. Så de som såg mig senast såg mig för sex veckor sedan, och flera av dem hade nog inte sett mig på 12-15 veckor.

Alla samtal tystnade, halva gruppen stirrade på mig i några sekunder. Sen kom frågorna! Hur mycket har du gått ner? Vad har du gjort? Hur har du gjort? Har du gjort det själv? Har du haft hjälp? Så smal du är!

Jag sög i mig allt, jag njöt så in i norden. Det var underbart, precis det som jag önskade mig skulle hända. Som jag tänkt på så länge, alla månader och alla tunga pass där jag nästan velat sluta. Allt som bortblåst, helt underbart! Jag är en ny man!

Så alla ni som vill göra en stor förändring, gör det så kulmen är under semestern för lite extra bonus-glans!

Inga kommentarer: