22 september 2006

Svart vecka

Borgarna vinner valet och jag går upp sex hekto. Japp, ni läste rätt, det är inte smolk på era hornhinner. Den mäktige frojjn har gått upp i vikt under en tvåveckorsperiod.

Jag vet vad det beror på och jag är inte stolt över det. Det har ätits ute och snabbmat nästan varje dag under två veckor. Jag har knappt lagat någon mat alls för när jag väl ätit hemma har det varit mackor och yoghurt. Jag har inte orkat med något annat. Samt en och annan kvällsmacka har slunkit ner. Så det är ingen annan att skylla på än mig själv, fy fan så dåligt.

Men jag ska göra mitt allra bästa och skärpa mig nu för jag är så nära målet. Fokus, fokus och åter fokus så ska det nog gå fint.

Börjar redan imorgon med att hjälpa en vän med flytt så där kommer det nog brännas ett par kalorier ska ni se.

Men lite goda nyheter också, jag provade på att köra roddmaskin som uppvärming istället för cykel. Sagt och gjort, jag körde på för fulla muggar 2000m och landade på 7m54s för 2000m och hade snittat på 2:02 per 500m. Jag pratade med en instruktör som berättade för mig att under 2 minuter i snitt övert 500m är riktigt bra. Vilket såklart är skojigt att höra. Så det var inte genomdåligt.

Inga kommentarer: