06 september 2006

Sjuor över hela linjen

Nu ni er säkert vad jag menar med sjuor över hela linjen. Jo, det är så att jag gör sex reps i varje set under mitt maskinpass. Om en maskin går ovanligt bra så brukar jag kunna pressa upp sju, och när jag gör åtta så är det dags att höja vikterna litegrann.

Normalt så brukar det vara 60% sexor och 40% sjuor. Men idag gick passet exceptionellt bra och det blev faktiskt 100% sjuor. Vilket jag inte tror har hänt någon gång förut. Kände redan när jag satt på på cykeln och värmde upp att detta skulle bli ett bra pass. Så med denna energin så kom jag ner och drog sjuor på alla set. Kändes mycket bra.

Denna känslan fortsatte även på avslutande cykelpasset vilket gick bra. Jag ska inte säga lätt, för det gör det aldrig. Det gick bara bra och jämt och kändes bra.

Under stretchingen så drog jag iväg 50 situps somvanligt men avrundade med 15 armhävningar också, mest för jag kunde. Sånna dagar är det väldigt roligt att träna.

Hoppas nu det håller i sig så fredagspasset som även är min sista riktiga semesterdag och vägning dessutom. Det blir en spännande fredag nu, ni får hålla tummarna!

Inga kommentarer: