26 september 2006

Skräckblandad förtjusning

På samma sätt som jag kände inför 30minuterspasset på cykel i början så känner jag nu för mitt ca: 10 minuter långa pass på roddmaskinen. 2500 meter, mjölksyra i hela kroppen sista två minuterna. Idag efter förra passet på under 2 minuter per 500 meter så tänkte jag ta det lite lugnare och ha det som uppvärming och inte köra så jag blir helt skakig. Det gick väl sådär, när jag låg på precis över fem minuter efter 1250 meter så kunde jag inte hålla mig. Jag pressade på och hamnade under 10 igen dock med en aningen sämre tid. 9m51s mot 9m49s förra gången. Det är svårt att inte tävla med sig själv helt enkelt.

Provade även något nytt på hemvägen. Jag svängde in på min lokala hälsokostbutik (Hälsokraft i domino för de som bor i Norrköping) och köpte mig en sånn måltidsbar. Den sägs vara fullvärdig ersättning för en måltid så jag ersatte middagen med den baren idag . Får se hur länge det dröjer innan jag är helt olidigt hungrig. Ska bli spännande. Åt den för ca: 30 minuter sedan i skrivande stund. Återkommer med en updatering när jag vet mer om hur det gått.

Märket på den var "Great nutrion" och den smakade som godis typ. Var faktiskt inte alls dum, specieltl för någon som inte ätit godis direkt på evigheter. ;)

Inga kommentarer: