28 september 2006

Vilken träningslust!

Jag har under dagen läst endel träningssiter. Har kollat in olika övningar, har funderat på roddmaskinen och allmän träningslust. Det höll sig sig när jag kom till gymmet och jag snackade med en instruktör som visade mig två övningar för biceps. En där man använder en sån kabelmaskin och en med hantel.

Har tänkt att under hösten gå över till endel fria vikter för att få koordinationen och inte bara styrkan. Det var väldigt ovant med hantlar kan jag säga. Väldigt kul och spännande upplevelse. Övningen med kabelmaskinen var sådär, den hade väldigt konstig ställning. Satte mig på huk framför en bänk och hade armbågen på bänken och drog mot mig. Väldigt mystisk, men sjukt jobbig. Tar väl ett par pass innan jag passat in hur mycket vikt jag ska köra med. Men det är kul med lite nya övningar, helt klart. Träninglusten är enorm!

Rodden gick bra idag också, filade lite till på tiden. Jag har tänkt att ta det lugnt men tiden är där, framför näsan på mig. Klart man vill pressa sig lite extra! Tiden idag blev 9minuter 37,3 sekunder. Så det var en rejäl filning. Det artar sig.

Just nu känner jag att jag vill träna allt på en gång. Simma, springa, cykla, muskler. Allt, jag kan inte bestämma mig. Härlig känsla.

Inga kommentarer: