20 januari 2006

Den stora dagen är här

Ja, 20:e Januari, två veckor av mitt nya liv och likaså vägning för första gången efter träningen påbörjades. Jag ställde mig på vågen med skräckblandad förtjusning och tänkte i mitt stilla sinne, kommer det ha visat någon effekt redan. Tänk om jag fått en massa muskler så jag gått upp. Många tankar for genom huvudet jag titta i taket och andades ut och tittade ner på sifforna. Och till min stora gläde hade jag gått ner i vikt. Idag vägde jag 119,2kg, ner från 121,5kg. Det känns mycket bra!

Cyklingen gick som en dans idag, mycket tack vare att programmen på tv inte var helt hopplöst dåliga. Jag fick se hur en mycket glad Irina Slutskaya tog em-guld i konståkning. Hennes sjunde vilket gjorde att hon gick till historien som den enda som tagit sju em-guld i sin karriär.

Idag var det minsann segt att ta sig till träningen, inte för jag inte såg fram emot träningen för det gör jag hela tiden. Men vädret var riktigt riktigt störande, småspik som blåste från alla håll. Men jag kom både dit och hem.

Min nya kokbok kom idag, det är blodsockerblues i köket av Paulun. Jag bläddrade igenom den lite på dagen och blev hemskt sugen på en massa av recepten. På söndag tänkte jag inviga den och laga till något riktigt gott men samtidigt med lågt GI. Ni får sitta på nålar och vänta på rapporten om hur paulun-maten smakade.

En officiellt lättare man tackar för denna gång. Idag är en bra dag

Inga kommentarer: