24 januari 2006

Syra och andra andningen

Idag tog jag ut mig mer på cykeln än jag gjort innan, jag körde 10-15 rpm fortare och på maxnivå. Jag kände hur musklerna fylldes med mjölksyra efter bara några minuter och tankar som "Jag måste nog sänka nivån" och "15 minuter kanske räcker". Men när jag nådde 12-13 minuter så kände jag hur det blev lättare och lättare och insåg att jag kommit till andra andningen. Jag klarade hela passet på 30 minuter med närmare 80 RPM mot normala 65-70 och dessutom på maxnivå hela tiden. Det var en otrolig känsla att faktiskt klara det. Jag känner mig oerhört bra idag.

Just som jag skriver detta så kokas mitt ris och mina rullader blir klara i ugnen. Det är ett Paulún-recept. Verkar gott så jag provar det. Dock kände jag mig som en riktig newbie i köket idag. Spillde ut min marinad och tinade köttet för länge i micron. Så klantigt, men jag hoppas det blir gott i alla fall.

Jag har fyllt min första programlapp, idag var det sista kollumnen som blev full. Jag frågade en instruktör om ny lapp och han kollade på min gamla och var mäkta imponerad. Liten skön boost som behövdes.

mmm, nu är nog min mat klar känner jag - hej rå

Inga kommentarer: