12 januari 2006

Mätas och analyseras

Idag gjorde jag en mätning på mitt hälsotillstånd och jag tänker göra som moderna filmer och berättat slutet direkt. Jag fick mellan OK och Bra - är väl närmaer Ok än bra =). Men längre ner på skalana finns Risk och Påtaglig hälsofara och där var jag inte, så riktigt så illa var det inte. Kändes mycket bra.

Den mätning som både var läskigast och mest intressant var kroppsfettprocent och den ligger på mig på 34,5% vilket såklart är enormt mycket för mycket. Men det är precis det jag jobbar på att bli av med. Jag tänkte väl sikta på runt 20% sen kanske träna ner mig till en riktig atletkropp nångång kanske. - Men 20% vore nog ganksa nyttigt tror jag.

Något som förvånade mig idag, förvånade mig riktigt mycket var mitt konditionstest där jag fick högsta poäng 9p. Min syreupptagning var helt bra, kunde inte bli bättre på skalan. Mycket förvånande och glad nyhet, gav verkligen en rejäl push!

Jag lärde mig idag också hur de lite mer avancerade programmen på motionscykeln fungerade och jag fick order om att cykla 30 minuter efter mitt pass. Det kommer nog bli rätt tungt i början, men jag ska fan klara det! Hejja för mig.

Dessutom fick jag två nya maskinövningar idag. En för bicep bara att göra curls. Den var inte så rolig men nyttig så jag kan få biffiga överarmar. Men en maskin som tränar triceps som var jätterolig! Den maskinen älskar jag redan, kändes hur muskelerna fick kämpa och en väldig fokuserad träning på tricep. Mycket trevlig.

Idag hittade jag även en trevlig site om kostråd och mat som heter www.nlife.se (finns här till höger i mina länkar). Det var en riktigt bra site med en massa tips och recept och saker. Där kommer jag verkligen suga i mig information.

Än känns det riktigt bra hoppas det håller i sig länge!

Kommentera gärna =)

Inga kommentarer: