27 januari 2006

Tung vecka

Det märks på ens träningsresultat när man redan är trött på grund av en hård arbetsvecka. Mina triceps är ganska trötta just nu, jag klarade bara 8 reps mot normala 12 utan viktökning. Men jag räknar med de hämtat sig till nästa vecka, ska låta dem vila litegrann på lördag.

Det är rejält mycket folk på gymmet nu mellan 17-19, många som tränar efter jobbet. Är man bara där strax innan 17 brukar det inte vara något problem att hitta en cykel att stånka på =). Maskinerna är det ibland man får hoppa över en och ta senare för det är ockuperat, men det brukar inte göra något värst mycket.

Denna träningsveckan har gått fort, och nästa fredag är det vägning igen.

Jag måste ta mig tid att gå ner på stan och fylla på i mitt förråd av träningskläder, det räcker inte riktigt för 2-3 sista träningarna innan tvätt så känns speciellt byxorna inte alls så fräscha. Så det blir lite nyinvestering helt enkelt.

Helgen kommer vara mycket party att gå på. Först lakritz i norrköping idag fredag, sen en fest i linköping på lördagen. Ska klämma in ett träningspass på lördag också. Ska bli spännande att se om jag hinner med allt jag tänkt göra.

Maten går segt med just nu, jag fuskar rätt mycket. Men jag finner ingen tid eller inspiration att laga mat själv. Men jag ska ta mig i kragen igen när jobbet lugnat ner sig litegrann. Vilket det gör om 2-3 veckor. Jag kommer såklart laga lite mat, men inte alls i den utsträckning som jag tänkt mig.

Inga kommentarer: