29 januari 2006

Ny muskel

Ja, så är det. Jag har hittat en ny muskel på ryggen och faktiskt växt till sig ganska bra. Känner mycket starkare när jag använder den också. Det känns bra.

Cyklingen fortsätter att vara en riktig nemesis på mitt träningspass, 30-minuterspasset är riktigt segt i början. Men jag kämpar igenom hela passet på ren vilja. Och när man väl passerat 15-minuters-gränsen så brukar det kännas lite lättare. Jag hoppas innerligt det kommer gå lite lättare snart.

Förra passet så tänkte jag redan efter 5-6 minuter att jag kanske bara skulle orka 20. Men sen bet jag ihop och körde hela passet. Men istället för 75-80rpm och max-last låg jag på kanske 70-75 och på nivå 11 av 15. Så det var lite lättare. Men jag hade å andra sidan kört väldigt hårt på mitt 10-minuterspass innan. Så jag var rätt trött i låren framförallt. Kanske hade med saken att göra.

Imorgon är jag inne på min fjärde vecka och på fredag är det vägning igen. Tiden verkligen springer iväg. Hoppas jag kommer ha tid för all träning när jag ska flytta sen. Det märker vi. Men träningen har väldigt hög prio. så jag kan nog lyckas klämma in den.

Jag var på fest igår och i förrgår. Jag har bestämt mig för att sluta dricka sprit det här året. Får se hur det går, känns att det kommer bli svårt. Alltså jag är inte helgalkis eller så, men jag tycker verkligen om att dricka ett par öl/cider och kanske någon drink då och då. Kanske kan bjuda mig själv på det framåt sommaren helt enkelt. Men tillsvidare är det alkohol och sockerfritt som gäller för min del.


Inga kommentarer: