18 februari 2006

Fredagsträning betyder en sak

Vägning och stress för gymmet stänger redan 19 på fredagar av någon anledning. Jag kom ut ur duschen klockan 18:58, sen kom en lirare och hetsade alla som var kvar att de skulle stänga.

Men jag hann ha min vägningsandakt i alla fall. Som de trogna läsare ni är så vet ni att jag har planat ut lite utvecklingsmässigt i träningen, vikterna ökas inte. Konditionsökningen uteblir, så också igår. Jag var lite rädd att viktminskningen skulle vara den samma. Jag kunde inte ha mer fel! Jag har hittills vägt mig med tränigsbyxor, skor, t-shirt, strumpor och boxers. För jag tänkte de kläderna skulle hålla sig hyfsat konstanta. Men nu köpte jag nya träningsbyxor som är betydligt mindre och lättare än de jag hade innan. Så jag har fått gått över och vägt mig i bara boxer. Så därför är denna viktminskning större än den egentligen är.

Så nuvarande vikt nu är alltså med träningskläder 113,9Kg och i bara boxers (som är den nya viktnormen) 112,6Kg! Jag är väldigt glad och nöjd, dessutom påpekar folk till höger och vänster att det verkligen börjar synas på mig. Det är också skoj!


Inga kommentarer: