25 februari 2006

Lördagsträning

Idag var det lördagsträning, det är bara det varannan vecka. Men det suger verkligen för de stänger redan 16 på gymmet så man får stressa för att hinna dit innan 14 för att hinna träna. Mycket störande!

Jag funderar dock på om jag ska ta en dags paus varannan vecka och låta det vara lördagsträningarna jag stryker. För då kommer jag få tre-dagars träningsledigt varannan vecka och det skulle säkert min kropp må bra av skulle jag tro. Och jag skulle dessutom slippa lördagstränings-stress. Men jag vet inte om jag ska göra det. Vad tror ni?

Men när man väl är där och tränar så är det rätt skönt för det är rätt lite folk och man vet man kan softa när träningen är klar. Så det är trevligt med lördagsträning. Somsagt så har jag inte bestämt mig hur jag ska göra än. Är två veckor till nästa gång =).

Jag känner mig lite trött i kroppen men ändå piggare än någonsin. En 20-30 minuter lång promenad genom staden känns som ingenting. Det är så otroligt skönt att känna sig såhär. Jag trivs med att träna och vill fortsätta, även om det känns tungt nu för nu är det mer en grind för att komma i form. För att sen kunna göra massa nya saker som jag aldrig kunna göra. Klättra i berg och sånt, massa fysiska saker som jag vill göra!

Idag gjorde jag en ny sak med min mat. Dels åt jag havregrynsgröt till frukost, kanske inte jättespännande. Men det jag provade var torkade aprikoser och jag gillar det! Så nu kommer det vara ett stadigt inslag i min mathållning. Torkad frukt, mycket praktiskt och gott.

Åh, spännande det ska bli!





1 kommentar:

Anonym sa...

tycker att det låter mycket klokt att låta kroppen vila varannan veckas helg. kram!