01 februari 2006

Mycket att göra

Jag har en väldigt hektisk vecka framför mig. Både jobbet och privat. Hoppas verkligen jag hinner träna alla pass och det går bra. Jag ska göra mitt absolut bästa åt situationen.

Cyklingen känns väldigt bra fortfarande, 30-minuterspasset går som på räls, mycket skönt. På fredag är det vägning nummer tre, det blir spännande eftersom jag har cyklat 30-minuterpasset varje pass sen förra vägningen.

Idag blir det citronsaltad lax till middag. Som jag inte ens börjat med, börjar bli rejält hungrig nu.

Läste lite tråkiga saker idag, som jag nog inte borde läst. Men jag ska inte bli deppad över det utan fokusera det på min träning och göra något bra av det. Borde verkligen inte kollat.

Flytten går hitills som planerat, ska packa så mycket jag kan och flytta så mycket jag kan på lördag så det är klart så snart som möjligt.

Det är mer eller mindre snöfritt på gatorna nu, hoppas det håller sig så tills våren kommer och suddar bort alla spår och minnen av vintern.

Jag märker min kropp tycker om mig nu, den gör inte motstånd när jag ska göra saker utan följer med utan problem. Pratade med en vän om det igår som också är lite överviktig. Det är när man böjer sig framoch ska knyta sina skor och ryggen värker, magen tar emot. Men måste vinkla benet lite utåt för att nå och det känns som huvudet ska explodera av allt blod som far in i huvudet. Man känner sig aldrig så tjock som då. Det som drabbat mig är att jag inte alls känner den känslan längre. Det känns bara som en lätt och naturlig rörelse, det är helt underbart!

2006 ska bli ett bra kropps-år, hoppas det blir ett bra hjärte-år också. Välkommen in i mitt liv 2006!


Inga kommentarer: