30 april 2006

Efter en lördag i soffan

Efter att ha tillbringat större delen av lördagen i sängen respektive soffan så tänkte jag att det nog skulle bli sjukt jobbigt att komma iväg och träna idag. Men när jag väl kom iväg (en timme senare än jag tänkt =) så var det så skönt väder ute så det blev jag glad över. När jag väl kom till gymmet så var det i princip folktomt så jag kunde lalla runt där och inte bli störd av någonting. Det var oerhört skönt, svetten rann och kände mig som den stålman jag är.

När jag skulle cykla mitt 30-minuterspass så bestämde jag mig för att ta det lite lugnare nu i två veckor och se om det kanske är fel att ta ut sig helt utan istället låta kroppen jobba konstant och utan att det känns som hjärtat ska hoppa ur kroppen på mig. Så jag höll mig runt 80-85rpm genom hela passet och det kändes väldigt bra när jag var klar. Så jag tänkte försöka ligga strax under max nu, får se hur det artar sig.

Min nya jacka är underbart bra, jag är så glad över den. Dessutom är den helt vindtät så när blåsten rev tag i mig så kände jag mig ändå varm och mysig på överkroppen. Mycket nöjd med det köpet.

Nu väntar jag på min fullkornspasta och köttfärsås ska bli klar, jag är jättehungrig. Såsen är spetsad med lite chashewnötter, det är gott.

Inga kommentarer: