21 juli 2006

106,4Kg vägde jag idag

När jag stod på vågen med min ryggsäck full med laptop och träningsväska över axeln. Då vägde jag 106,4Kg det är ganska mycket men ändå inte ens i närheten av vad jag släpade runt jämt innan jag började. För er som glömt det så gick jag runt med 121,5Kg kanske mer då och då. Utan några väskor eller laptoppar med mig.

Den uppmärksamma läsaren vet säkert om att det var vägningsläge idag och läsaren har rätt. När jag ställde mig på den i bara boxers så stannade den på blygsamma 92,2Kg. Alltså har jag gått ner åtta hekto sen senast. Det är inte så mycket men så har jag fuskat lite och morfar har fyllt 90 med smörgåstårta och tårta och kakor. Vem kan säga nej till världens godaste hemgjorda smörgåstårta?

Ett annat problem är att lunchrestaurangen vi går och käkar på ganska ofta har otroligt god hemlagad mat och buffé så det är extremt svårt att inte ta lite extra. För det är helt otroligt gott. Men jag ska göra mitt bästa och dra ner på portionerna sen när jag kommer tillbaka från semestern. Men det är väldigt svårt.

Eftersom jag åker till fettlandet över alla andra på torsdag så tror jag inte nästa vägning kommer bli så munter heller. Men jag ska absolut göra mitt bästa att äta någorlunda vettigt. Jag behöver kanske inte äta en one pound steak om det finns en half pound =). Det kommer kanske lite updatering här. Ni får hålla tummarna.

Nergången hittils är ändå ganska imponerande för jag har gått ner 29,2Kg sen den 6:e Januari då jag började.

Inga kommentarer: