07 juli 2006

Midsommar och malmöresa

Senaste perioden mellan vägningar har det varit både midsommarfirande med allt vad det innebär och en resa till malmö, även den med dålig koll på vad man stoppar i sig och utan träning dessutom. Så det var inte utan att jag var lite nervös när jag skulle ställa mig på vågen idag. Jag intalade mig själv att om den stannade på samma vikt som förut så är det ok. Men jag önskade för allt i världen inte att jag hade gått upp.

Som vanligt så slog jag på vågen och väntade på att den skulle bli 0,0 sen ställde jag mig på den som sig bör och tittar i taket och ger den gott om tid att lugna ner sig och fladdra klart. Tittar långsamt ner och ser 93,1Kg, fladder.... fladder... 93,0Kg - Jag håller andan, väntar och väntar. Men den stannar på 93,0Kg. Så dagens vikt är minuser 1,5Kg och nu väger jag altså 93,0Kg. Känns mycket bra, jag går stadigt neråt och är mycket nöjd med mig själv. Gött med lite ny energi och motivation.

Jag kände mig dessutom sådär läskigt trött hela eftermiddagen idag, jag vet inte vad det beror på. Jag bara säckar ihop framåt 14-14:30 på eftermiddagen. Väldigt jobbigt och störande. Kanske för jag dragit ner oerhört på kaffet på sistone.

Inga kommentarer: