17 juli 2006

När du börjar träna

Så tror man inte det är på riktigt när folk säger de längtar till gymmet och måste röra på sig och vill pressa sig för att nå adrenalinet i kroppen. Men nu vet jag vad de pratar om, idag när jag skulle träna efter lördagsvilan. Det var skönt och jag kände mig stark. Vissa saker är jobbigare efter musklerna nu inte är vana med så tung belastning, men andra saker går lätt.

Mitt träningsprogram nu känns väldigt bra. Alltså med varannan dag med vila när träningen är på en lördag är en perfekt blandning.

På fredag är det vägning igen, denna två veckorsperiod har gått väldigt fort. Ska bli spännande som vanligt.

Den 27:e juli åker jag till usa för nästan två veckor av både jobb och nöje. Ska bli intressant att se hur det går med både mat och träning. Det hotell som jag bor på första perioden har gym. Så då kan jag nog klämma in ett par pass där med lite tur. Maten blir säkert det svåraste av flera skäl. Men primärt för att jag älskar snabbmat och USA är snabbmatslandet nummer ett. Och jag älskar stora stekar som de också är experter på i USA. Men jag kanske får offra några kilon i USA och sen lägga på en rem och pressa när jag kommer hem igen. Lite ska man väl unna sig! Men jag ska försöka sköta mig även om jag är i USA.

Inga kommentarer: