13 juli 2006

Träningshandskar

Tog en sväng på stan efter jobbet och innan träningen och köpte mig ett par träningshandskar. Sånna små tighta saker med avklippta fingrar. Det var ovant men det kändes väldigt bra att ha dem på träningen. Köpte den för jag började få rätt rejäla valkar i händerna. Ännu en fördel med dem är att de ger ruskigt bra grepp när man lufter tungt. Så det var på det hela taget en bra investering. Jag tycker om att shoppa träningskläder.

Träningen i övrigt var dessutom väldigt bra, allt gick väldigt bra och jag kände mig väldigt stark. Sånna dagar ska man verkligen ta vara på och ta ut sig ordentligt. Vilket jag gjorde genom att under magpasset även gjorde 30 armhävningar. När jag började i januari så klarade jag nätt och jämt sex stycken. Det är också en trevlig utveckling.

Idag när jag stod och stretchade och kollade mig själv i spegeln så insåg jag att min kropp verkligen förändras. Och jag börjar bli ganska otålig, jag vill att mer fett ska försvinna. Men nu är det för att jag ska ha mer tydliga muskler än bara att magen ska vara mindre. Det är väldigt trevligt att se denna förändringen. Inte bara gå ner o vikt och komma i nya kläder, men även se en kropp som växer fram som jag verkligen tycker om själv också.

Inga kommentarer: