09 juli 2006

Intressant förändring

Nu när jag tränar så är jag hela tiden sugen på att göra flera sets. Det är en väldigt kul utveckling. Har börjat köra två sets på tre maskiner, först ett set med det tyngsta jag kör. Sen ett set med lite lägre så jag känner hur jag kör slut på muskeln, mycket skönt. Speciellt dagar som denna söndag när det är väldigt få som tränar. Då kan man ta det lugnt och slippa alla störande moment.

Idag kände jag mig stark och tog ett 40minuterspass på cykeln mot normala 30. Det är skönt att pressa sig lite extra det är väldigt belönande efteråt. Och ger också lite omväxling.

Magövningarna under min streching går bra och jag känner hur jag sakta men säkert blir starkare. Så det var ett bra tillägg.

Idag var en typisk träning där jag önskade den skulle fortsätta och fortsätta, det var väldigt skönt. Det är precis så det ska kännas när man är och tränar. Det ska vara roligt rakt igenom, och det blir det ganska snart när man märker utvecklingen.

Inga kommentarer: