05 november 2007

Högt tempo, hårda slag och sparkar

Det var ett riktigt skönt pass idag, jag var riktigt taggad när jag kom dit. Vilket visade sig genom hela passet, jag körde på stenhårt och höll, tyckte jag själv, snärtigheten i slagen och sparkarna.

Speciellt en slagkombination gick väldigt bra idag och jag hade bra kraft genom alla slagen, det var mycket skönt. Kombinationen jag körde var jabb, jabb, cross, bakfist (samma hand som crossen) sen följde jag upp med en hård krok och sen en krok till på det. Speciellt kroken efter backfist blir otroligt hård och snabb, så väldigt skön kombination. Instruktören sa man skulle köra backfist uppercut, men jag sket i det och körde krok istället för det ger mycket bättre flyt i serien och är roligare.

Även om passet är en timme så brukar det vara så intensivt och gå så bra och hållas så högt tempo så jag brukar inte kolla upp på klockan förren efter 45 minuter eller så på dessa passen och det är ett riktigt bra betyg för ett pass.

Tyvärr skulle min partner vara borta nästa vecka, så struntar jag nog att åka ända ut till Hammarby sjöstad för att träna nästa måndag. Hoppas det finns något annat pass jag kan köra, kanske prova boxen på WC om de har pass på måndagar. Får kolla upp det helt enkelt.

Aja, nu är klockan sent, jag höll på att glömma jag skulle blogga. =)

Klockan står på 6, jag ska upp och köra bröst och lite hantelrodd och bicept imorgonbitti.

Just det, jag vägde mig också och vågen stannade på 91kg idag. Härligt =)

Inga kommentarer: