12 november 2007

Ingen box idag

Tyvärr blev det ingen box idag dels för jag inte hann efter lite ärenden på stan, dels för jag råkade veta min partner inte skulle vara på plats. Så det kändes inte riktigt värt att åka ut ända till hammarby sjöstad för att slå på en säck i värsta fall eller köra med två tjejer eller så. Inte för jag inte tycker om att träna med tjejer, oh I do. Men man kan helt enkelt inte slå och sparka så hårt man vill.

Så iställer valde jag att köra mitt styrkepass för bröst, biceps och lats idag istället och sen prova boxpasset på elite i vasastan imorgon.

Passet flöt på mycket bra, började med 10 minuter på cykel för att få upp pulsen lite sen satte jag igång med vikter och körde i rätt så högt tempo. Sackade lite när jag fick springa runt och leta vikter. Men det gick ganska bra. Körde i princip enbart fria vikter för det känns mycket bra just nu.

Passet såg ut som följer:

10 minuter motioncykel som uppvärming

Sned bänkpress med hantlar

11kg * 10
16kg * 10
16kg * 10

Rak bänk med hantlar

13,5kg * 10

Bänk med skivstång (premiär)

40kg * 10
50kg * 4
50kg * 5
40kg * 8


Flyers med hantlar

11kg * 8
11kg * 8

Hantelrodd (favoritövning)

21kg * 10
21kg * 10

Latsdrag i maskin

43kg * 10
50kg * 10
50kg * 10

Koncenterat bicepscurl

8,5kg * 10
8,5kg * 10
8,5kg * 10 (två med hjälp på positiv rörelse)

Detta var viktpasset, sedan gick jag för att stretcha och grundade med 20 snabba crunch gånger fem set alltså totalt 100 crunch. Och hoppade lite rep, inte alls mycket mest för att se hur rephoppet låg till. Kanske fem minuter.

Passet gick bra, även om det är löjligt lågt till tak i det gymmet jag var på idag.

När jag skriver det här passade jag även på att käka. Lite roligt för när jag började att träna så brukade jag skoja om att rätt som det är sitter jag och äter kyckling utan skinn och ris. Nästan det åt jag idag. Kyckling utan skinn och keso, jag har trillat dit. Men det är så härligt!

Inga kommentarer: