03 november 2007

Nytt gym igen

Idag provade jag ett nytt gym för en kompis räkning, denna gången var det World Class vid slussen som skulle testas. Jag gick dit för deras Core Express-pass, lite lagom för en lördag tycker jag. Passet var exakt samma som de har på WC Kungsholmen som jag normalt brukar köra, vilket både var bra och lite tråkigt. Hade varit skoj om man kunnat köra lite olika corepass i veckorna på olika WCs, men man kan väl inte få allt i världen. Bra på det sättet att man kan dra o köra vilket WC somhelst och få samma pass, så det har både för och nackdelar. Man kan övningarna och så.

Passet som sådant gick bra och det var inga konstigheter.

Gymmet som sådant kan bara sammanfattas på ett sätt, litet. Det var liten gruppträningslokal, det var lågt till tak. Allt var trångt och litet. Jag är glad att det inte är mitt primära gym, för då hade jag aldrig stått ut att börja träna. Om det hade funnits så lite och dåliga konditionsmaskiner. Om man ska ha tre motionscyklar, varför då inte köpa de absolut bästa som går att få med invididuell tv och så? Det är för mig ett mysterium.

Men det är skoj att prova olika gym, nästa som står på tur är WC Solna och Nautilus hallonbergen, se hur de står sig mot de övriga.

Inga kommentarer: