13 juni 2006

Mitt gym är perfekt

Oroade mig lite för att det skulle bli väldigt varmt på gymmet nu när sommaren kommer. Men min oro var helt obefogad, det är lika skönt där inne nu som det var i januari. Väldigt skönt. Framförallt är det svalt och skönt i omklädningsrummet.

Det tunga passet känns mycket bra, jag känner redan viss utveckling i det positiva hållet och det är mycket bra. Var tråkigt att stangera i utvecklingen, så nu har jag verkligen fått en nytändning.

Mitt projekt att hålla min medelpuls runt 125-130 på 30-minuterspasset går bra, jag kan läsa i stort hela passet och det går ganska fort. Hoppas det ger utslag på vågen nästa gång också. Eftersom de har stängt på midsommarafton som är fredag nästa vecka och det sammanfaller med vägning så har jag tänkt att ta vägningen på onsdagen innan. Eftersom jag veckan därpå kommer missa mitt första pass för jag ska på en liten resa till malmö mån-ons. Så tänkte jag att jag ska få lite extra tid att gå ner mina kilon perioden efter midsommar. Blir minst en långpromenad nere i malmö har jag bestämt för att uppväga för missat träningspass.

För att kompensera för det missade passet på midsommarafton tänkte jag träna nu på lördag som normalt är en vilodag och sen ta vilodagen då på fredagen istället. Det i kombination med utebliven träning på tisdagen därpå borde göra det hela ok ändå.

Så ser min träningsplanering ut inför storhelgen där, hoppas det funkar.

Inga kommentarer: