09 juni 2006

Nytt liv gammalt liv

När jag tänker tillbaka på mitt gamla liv som den soffpotatis jag var så känns det så otroligt främmande. Varje dag känner jag mig piggare, smalare och friskare. På morgonen går jag och känner hela kroppen utvilad och pigg om än lite öm i axlen för min säng är så våldsamt hård. Men bortsett från det så mår jag så bra och bättre för varje dag.

Tänker konstant på fysiska utmaningar, träning, vad man ska göra i sommar och allt som är möjligt med cykelutflykter, långa promenader och frisbeegolf! Allt detta som jag nu kan göra utan att det snurrar i huvudet av utmattning. Det är i sanning en härligt känsla. Och bättre blir det för varje dag som går.

Idag kände jag verkligen en enorm nytändning av mitt träningsnöje, jag gick hela dagen igår och hela dagen idag och väntade på att få komma iväg till gymmet. Allt gick som på en dans och det kändes otroligt skönt när jag äntligen var där och fick anstränga mig, otroligt.

Det var även vägning idag och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var lite nervös efter forsseriet i stockholm. Men det gick bra, vågen stannade på 95,8kg. Så nu spinner jag på och nästa vägning kommer dröja en månad för mitt gym har stängt på midsommarafton och det är en vägningdag. Eventuellt så slänger jag in en vägning på nästa pass, vi får se hur det blir med det. Updateringar kommer i bloggen!

Även där runt midsommar kanske jag missar fler pass för jag ska åka på en kort resa till Malmö, men jag tänkte försöka slänga in ett par timmar promenad någon av malmödagarna så det får väga upp helt enkelt.

Nu vet jag verkligen innebörden av spring i benen!

Inga kommentarer: