07 juni 2006

Tung träning

Efter samtal med en bekant som är personlig tränare om min utveckling styrkemässigt så tyckte hon att jag skulle träna tyngre men med färre reps under två månader för att chocka igång kroppen.

Det gjorde jag idag och det känns endel i musklerna, får se om jag har någon träningsvärk imorgon, det ska bli spännande.

När jag kört förut så har jag försökt ligga på ca: 12 repetetioner på varje maskin men det sjönk nu till 6 för varje maskin. När hon har tid imorgon ska jag fråga om jag kanske ska köra fler set eller så. För passet kändes väldigt kort idag. Jag började varje maskin med fyra snabba reps med mycket mindre vikter så musklerna hinner vakna till innan man öser på.

Det var väldigt svårt att under passet veta hur mycket vikter jag skulle öka, så några maskiner blev bara fyra reps, men det kommer jag justera på fredag.

På fredag är det även vägning som den uppmärksamma läsaren redan insett, det ska bli spännande efter min lite slarviga helg i stockholm. Hoppas ni håller tummarna.

Inga kommentarer: