11 juni 2006

Sol = tomt gym

Det är otroligt skönt att träna själv eller med väldigt få människor på gymet. Man kan gå i sin egen takt, man kan koncentera sig och man får sin favoritcykel.

Förvånade mig själv i bicepsmaskinen idag, jag gick på ren ilska och pumpade upp den nio gånger mot sex förra passet. Jag blev så förvånad att jag skrev ett litet ? på min lapp där jag har mina noteringar om inställningar, vikt och reps. Det ska bli spännande och se om jag kan uppbringa samma ilska nästa pass.

En god vän sa till mig att hon läst i tidningen iform att man bränner mest kolhydrater om man tränar med för hög puls. Så idag tog jag det lugnare på 30-minuterspasset och hade en snittpuls på 121 istället för normala 155. Tänkte köra så nu i två veckor och se om det rasar av fler kilon. Den perioden jag gick ner över fyra kilo på en tvåveckorsperiod så påminnner jag mig att jag körde med lägre puls. Hade jag helt glömt bort i min jakt på 22km. Så jag ska försöka hålla min puls i schack nu. Är oerhört sugen på att köpa mig en pulsklocka så jag kan få koll på min vilopuls och så vidare.

Musiken jag lyssnar på när jag tränar just nu är Placebo - Meds, men det blir även Staind ibland, med albumet. Chapter V. Båda albumen rekommenderas. Placebo är väl pop och Staind kan väl klassas som rock eller kanske tom. metal beroende vem man frågar. Jag vågar inte klassifisera.

Jag passade även på att ta en bild på mig själv med proteinshake i högsta hugg precis efter passet idag när jag var ensam om omklädningsrummet. Maila och be om bild så kanske ni får, om ni är snälla.

Väntar på att min mat ska bli klar så jag kan käka och sen ge mig ut med raska steg på frisbeegolfbanan, det är härligt med sommar.

1 kommentar:

Anonym sa...

tack för en fin frisbeegolf-runda, även om min axel värker lite nu.. :) kram!