16 juli 2007

Boxpasset var ganska så tunt med folk men roligt

Vi var bara två som kom innan passet började, sen droppade en tjej till in och slutligen kom det en helt genomsvettig gubbe som sa. *flås flås* Jag har kört ett pass men vill prova skuggboxas lite. Han pallade väl i ca: 10 minuter tills han insåg att han inte orkade så hon tjejen blev ensam igen. Men så ville han som jag körde med, köra mot säck istället. Så då fick jag köra med tjejen och hon tackade mig på slutet för att "Passet blev rätt bra till slut ändå" - Alltid skoj, jag pressade henne rätt hårt mot slutet så hon hade endel syra.

Vi gjorde en riktigt jobbig övning på slutet där baspositionen var plankan. Sen gick man upp och gjorde en armhävning sen ner i plankan igen i tio sekunder. Sen upp och göra två armhävningar, ner i plankan. Upprepa tills man var uppe på fem armhävningar. DEn övningen är väl inte jättejobbig om man är utvilad. Men efter ett boxpass på 45 minuter så var man redan rätt mör i axlar och bröstmuskler så det var riktigt jobbigt.

På det hela taget var det ett ganska basic men skoj pass. En vecka till nästa box nu, längtar redan.

Tänkte köra styrka+carido imorgon och på torsdag igen.

Inga kommentarer: