10 juli 2007

Träning måndag och tisdag

Jag har haft otroligt mycket att göra men jag har hunnit träna, men jag har kommit hem väldigt sent så jag har inte hunnit blogga om träningen så nu slår jag ihop både måndag och tisdag. Klockan är snart 1 så det är redan ganska sent för min del.

Måndag var ett riktigt bra boxpass där jag kunde ta ut mig ganska bra och höll koll på andningen så jag slapp min håll som jag har en tendens att få när jag glömmer andas. =) Men det är riktigt svårt när man kör snabba stationer där man kör 4-6 varv på fyra stationer i högt högt tempo. Då blir det gärna man glömmer andas och hållen kommer som ett brev på posten.

Tisdagen blev ett styrkepass som jag pressade mig själv till otroligt högt tempo. Jag hade ganska bråttom då jag precis kom från en lägenhetsvisning och skulle på bio 21:20 och skulle dessutom försöka hinna äta något mellan träningen och bion.

Hursomhelst så satte jag mig på cykeln och körde ganska hård uppvärmning i sju minuter, det är ett speciellt uppvärmningsprogram på de cyklarna de har på gymmet och det funkar bra. Sen gick jag snabbt på maskinerna och eftersom det var väldigt få på gymmet så gjorde jag inga uppehåll utan gick så snabbt jag kunde mellan maskinerna och körde snabbt men strict så jag kände det verkligen i musklerna.

Efter maskinpasset körde jag cykel i 20 minuter, drog ner 10 minuter för att hinna. Men jag valde ett riktigt skojigt och sjukt jobbigt program. Det hette alpint så det mixade max-motstånd med lättare motstånd så till och från så blev det riktigt mycket syra i benen. Fick tom. stå upp och cykla vissa stunder. Det sved riktigt mycket, men så fantastiskt skönt. Ska utforska det programmet mer, även om det är sjukt jobbigt.

Sen efter cykeln körde jag ett långsamt men strikt fem-minuters magpass under stretchen, sen var jag klar och mycket nöjd med min insats. Det är riktigt skoj att träna nu, jag blir otroligt glad efter ett pass och spritter av energi. Det spelar nästan ingen roll hur trött jag är innan jag kommer till gymmet, men när jag går därifrån känner jag mig som stålmannen.

Sen att jag senare gick och kollade på Transformers med mina vänner gjorde inte kvällen sämre, den filmen är verkligen en feel good film, mycket effekter och hjältar. Härligt härligt! Satt och log mig igenom hela filmen.

Men nu är det sent och jag behöver sova, god natt internet!

Inga kommentarer: