05 juli 2007

Gammalt kärt återseende

Idag åkte jag tillbaka till hammarby sjöstad för att träna. Men idag var det gympass, första hela gympasset sen oktober förra året. Jag var lite oroad att det skulle vara sjukt tråkigt och segt och jag inte skulle orka någonting.

Började passet med 2500 meter rodd och inte helt oväntat hade jag tappat ca: 10 sekunder på min tid. Så jag rodde in på 9:49 mot ungerfär 9:40 när jag rodde förr. Men det som var intressant var att jag inte kände mig lika sjukt trött efter 2500 som jag gjorde förr. Kände mig uthålligare och så, svårt att förklara varför jag inte kunde få bättre tid. Men det har nog med teknik att göra tror jag.

Sen själva gympasset gick bra, jag fick byta ut några maskiner som de inte hade. Det är gamla nautilusmaskiner som jag kört i Norrköping. Men det var rätt enkelt att byta. Så det var roligt att köra igen, känna hur bra man låg till på de olika maskinerna. Jag körde samma pass som jag körde innan jag slutade så jag körde ganska tungt då.

Jag behövde bara sänka vikterna på fyra maskiner av 12 vilket jag själv tycker är ganska bra betyg. Och det var maskiner som jag förväntade mig att sänka på eftersom jag inte tränat just de muskelgrupperna i de gruppträningar som jag varit på. Är bra att tänka på till senare och jag ska försöka träna de grupperna extra så jag inte eftersätter någon del på kroppen. Och med tanke på hur bra det kändes idag så lär det nog bli rätt lätt att mixa in lite gympass i mina gruppträningar också.

Det känns grymt bra att träna gym igen så det gör inte så mycket det inte finns så mycket gruppass nu under sommaren. Kan jag gymma till hösten och sen köra mer box och fys senare i höst. Perfekt!

Avslutade passet med 30 minuter på motionscykel, körde i högt tempo. Dock är det första gången jag inte kunde köra med maxmotstånd på cykeln. Den var helt sjukt trög på max, så jag fick sänka från 20 till 12. Är nog inte meningen man ska köra långa pass på max misstänker jag. Hursomhelst då var det en ny och flashig cykel och den var riktigt riktigt skön att cykla på. En klar favorit.

Så passet blev:

  • Rodd 2500
  • 10 maskiner gympass
  • 30 minuter cykel
  • 10 minuter mage
  • Strech
  • En skön dusch!
  • Tåg och tunnelbana hem genom ett Stockholm upplyst av kvällsol

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej!


Jag heter Mikael och hittade till din sida när jag sökte efter en beskrivning på fällknivssitups :)



Jag håller just nu på och bygger upp ett nytt community för tränings- och kostintresserade.



Kanske kunde det vara något för dig som verkar hålla på och tränar en hel del? Du kan väl kolla och se om det är något för dig. Om du skapar ett konto så kan du väl skicka mig ett meddelande så ska jag göra dig till guldmedlem. Jag heter Spazmosity på communityt.



www.eworkouts.se



/Mvh Mikael