31 juli 2007

Tjugo minuter på cykel och Tjugofem minuter på bandet


Körde ännu ett rent konditionspass idag, det är perfekt efter att jag kört box på måndagen. Jag kommer nog inte hinna träna på torsdag utan tänkte försöka komma iväg till gymmet på lördag, får väl se hur det går om jag ens orkar ta hem träningskläderna. Det är helt enkelt sånt som märks.

Det som var annorlunda idag var att jag sprang 25 minuter på bandet mot max 20 förut. Och det kändes bra, men jag var rejält slut i kroppen när jag stod i duschen, kände mig verkligen trött som tusan. Det var en skön känsla.

Misstänker jag kommer ha en rejäl träningsvärk imorgon, känner redan litegrann i ena låret. Men det är bara härligt. Blev lite blodvite, eller ett skavsår. På ett så konstigt ställe som bröstvårtorna. Min tröja är lite för stor så den hoppar runt endel när jag springer och efter 20-25 minuter så blir det rejält med skavning på vårtorna och det gör faktiskt rätt ont just nu.

Jag får antingen köpa en ny tröja eller ta med mig plåster. =)

Inga kommentarer: