27 juli 2007

Ännu ett 40 minuters konditionspass

Hade inte tid för både kondition och styrka igår när jag tränade så jag körde bara cykel+löpning igen, 20 minuter på varje ställe. Ökade hastigheten något på löpningen så jag kom lite längre. Avverkade ca: 3,5km på 20 minuter vilket jag tycker är ganska bra.

Den stora skillnaden igår var att jag köpte mig ett par löparskor för ändamålet. Det var en rejäl skillnad att springa med den dämpningen mot mina skor som jag har annars när jag tränar. Det var riktigt skönt även om det kändes ovant.

Hade det inte varit för bristen på tid och att jag ätit otroligt dåligt just igår så hade jag nog sprungit mer än 20 minuter. Det är riktigt skoj att springa redan, ska bli spännande att prova springa ut senare. Anledningen jag inte redan sprungit utomhus är för jag inte riktigt känner jag vill lägga på pengar på både inneskor och uteskor innan jag vet hur mycket jag kommer springa. Just nu känner det mycket bra och troligt jag köper ett par till för utomhusbruk.

Om mitt minne inte helt lurar mig så köpte jag mig ett par Asics Gel 1120. Mer info och bild kommer senare.

Sista jag gjorde på passet var lite rephoppning, mest bara för att känna hur skorna var att hoppa rep i och som sista grej 20 armhävningar.

Inga kommentarer: