12 juli 2007

Fri träning med lite av varje

Började passet med 10 minuter rodd i ganska lugnt tempo inte idiottempo som jag normalt ror i. Så jag rodde in på 10:05 på 2500 meter. Sen gick jag raskt till löpbandet för första gången. Det gick över förväntan. Började med 10 minuter med ett program som hette forrest walk som jag pressade upp i 10 km/h och det gick bra. Så det var väl inte direkt någon forrestwalk. Sen körde jag ett manuellt program på fem minuter också i 10km/h. Så totalt blev det 15 minuter i ganska högt tempo och det kändes förvånansvärt bra. Så jag ska springa lite mer.

Enda problemet är att jag fick lite ont i ryggen, men det är nog lätt avhjälpt med bättre skor skulle jag tro.

Körde lite maskiner, drog ett ben och bröstpass. Inte något långt eller komplicerat eftersom jag blev ganska sen till gymmet och det stängde 21.

Avslutade med lite mage och en snabb stretch. Men löpningen gav verkligen mersmak, kändes skönt att kunna jogga och det inte kändes som man skulle avlida av ansträngningen. Hoppas det inte var en tillfällig formtopp på den fronten bara. Men det ska man väl inte tro.

Inga kommentarer: