03 juli 2007

Promenad genom huvudstaden

Hade tänkt att åka ut till Hammarby sjöstad och tagit ett styrkepass på gymmet idag igen men ändrade mig när jag såg hur fint väder det var nu ikväll. Så istället valde jag att ta en långpromenad genom staden, både för att känna av vardagskväll i sommarstockholm och för att orientera mig lite i staden. Det blev en promenad på 1,5 timme så det känns i fötterna nu kan jag säga.

Områden som jag gick igenom var vasastaden, norrmalm, gamla stan och södermalm till medborgarplatsen. Sen tog jag tunnelbanan hem.

Jag tycker verkligen om stockholm, det är ett helt annat liv och folk överallt. Misstänker jag lyckades flytta hit när det är som bäst med sommaren. Antar det blir annorlunda på hösten och vintern. Men nu är det kanon hursomhelst!

Lär nog bli fler promenader genom stan om vädret tillåter.

Inga kommentarer: