30 juli 2007

Nu får det vara nog!

Samma dag som jag upptäckte att den juice jag dricker på jobbet har ingridienser Vatten, Socker, lite juice. Så väger jag mig och inser jag har gått upp 1,5Kg från 90 till 91,5Kg. Inte bra, så nu är det slut med juice, latte, pucko och whatnot. Tillbaka till mitt spartanska hårda leverne. Funderar på att göra en liten påse med mellanmål till jobbet också. Så jag får i mig mer vettig mat om dagarna än jag får hittils. Är så jädra svårt att hinna äta vettigt när man far och flänger genom hela stan varje dag. Men jag ska tänka ut något bra som är lite nyttigare.

I övrigt idag så var det ett riktigt skoj boxpass med en instruktör som hade kommit tillbaka. Det var hårt, det var roligt och jag svettades rejält. Även hållen som jag lärt mig alltid kommer på boxen så körde jag på. Försökte sträcka på mig och andas när jag fick tillfälle. Men det är svårt under så högtempo pass som box ändå är.

Imorgon blir det nog kondition 40 minuter och kanske styrka, beroende lite på hur tiden ligger till. Jag har pressat schema nu på måndag och tisdag ofta. Det är visningar jämt mån/tis och träning mån/tis. Men det är skönt att ha Onsdagen fri och lugn varje vecka, så jag ska nog fortsätta med det.

Gällande vikten så kanske det är muskler endel också med tanke på löpningen och så, men ändå störigt som tusan. Så nu blir det stenhårt diet igen, inget fusk.

Inga kommentarer: