30 oktober 2007

Andra passet samma dag

Idag körde jag två korta pass men även delat på dygnet. Började imorse med att köra styrka i ca: 40 minuter. Bröst, lats och lite biceps sen nu på kvällen körde jag ett core express som fokuserar på mage och lite rygg. Så idag blev det helt enkelt två träningspass samma dag och det känns mycket bra att börja dagen med träning och sen avsluta dagen med träning också.

Nu kommer jag säkert inte få några kommentarer, men ni tänker: Men du måste vila också! Jag ska vila, oroa er inte. Men inte idag bara, inte imorgon heller.

Imorgon blir det kul och annorlunda träning för jag ska träna ihop med min tjej som är styrkelyftare. Hon ska visa mig marklyft har jag önskat mig, jag ska visa henne lite fina tricepsövningar och magövningar. Givande och tagande.

Hurra för träning!

2 kommentarer:

Optimist!! sa...

Nej då, ska inte tjata på att du behöver vila...antar att du gör det när du behöver:)
Vilken lyx du har med personlig tränare och allt, det skulle jag behöva, speciellt på gymmet :)

Lycka till!

frojjn sa...

ska väl inte säga det är en personlig tränare. Mer bara trevligt med en tjej som har mångårig träningserfarenhet av annan typ av träning. Så då kan man tips på sånna saker, speciellt lyfta tungt.

Så man kan kombinera tunga lyft för ren styrka med annan träning för att få ut uthålligheten etc.

Blev tyvärr ingen träning igår av olika orsaker, men det kommer. =)

Ska läsa din blogg nu också, kul med någon annan som träningsbloggar.