11 oktober 2007

Vrida ur skorna

Jag hade bestämt mig för att cykla till gymet för core express idag, även om det bara blev en kort cykeltur så ville jag ändå ut och känna farten och kraften. Men jag blev helt genomsur, speciellt skor och strumpor. Vid ett tillfälle så kände jag något som tryckte mot mina fötter ganska hårt och jag kollade ner och såg jag cyklade genom en kanske 5cm djup vattenpöl som var ganska lång så det blev vågor som sprutade rakt på mina fötter och skorna blev heeeeelt genomsura. Lämnade fina våta fotspår när jag gick till omklädningsrummet. Fick helt sonika träna barfota i skorna idag och det gick bra det också.

Passet var det gamla vanliga core express på world class som körs med samma koreografi i tre månader så man kan koncentrera sig på tekniken när man blir starkare. Det är både roligt och tråkigt det är samma, har inte bestämt mig än vad jag tycker om det. =)

Fick träna med en arbetskamrat idag och det var roligare än jag trodde, skoj o eftersnacka lite och mixa in jobbskvaller.

Det är skönt med core, mage och rygg. mmm Svider gott!

Mental note to self, strecha höftböjarna mer!

Inga kommentarer: