29 oktober 2007

Back on track!

Jag har inte tränat sedan kickboxningen i Norrköping förra lördagen. Så jag var riktigt taggad idag och hade dessutom äntligen köpt mig ett par handskar att köra med. Det finns bild i slutet på posten på handskarna. De är små och sitter väldigt tight och skönt. De var underbara att köra med även om jag slog lite snett och fick lite ont i en knoge. Men främst är de så lätta och thighta så man fick en väldigt bra kontakt med mitsar och slag idag, så underbart skönt.

En annan bra sak med handskarna var att man inte behövde ta av dem för att hantera en stor mits utan jag kunde ha på dem under stora delar av passet. Ska prova att även slänga på mig de småt mitsarna med hanskarna på, jag tror det kan vara skönt också, för då kommer nog mitsarna sitta riktigt skönt på händerna också.

Passet som sådant gick väldigt bra, det var nog nyttigt för kroppen och träningsenergin med en vecka ledigt. Jag var väldigt hungrig på att träna och röra på mig och jag hade energin genom hela passet och det kändes mycket bra. Länge sedan jag kände denna träningsenergin och jag känner hur den kommer hålla i sig nu ett tag.

Jag hade tänkt väga mig förra veckan efter boxpasset. För tre veckor sedan så hade jag en ny toppnotering på94,5Kg och det kändes inte bra alls. Så jag började med en matdagbok och började hålla ner på intaget ganska rejält. Så idag var det dags att väga sig och till min stora glädje så stannade vågen på 91,3Kg vilket var riktigt skönt. Så nu är jag även taggad att fortsätta med att sköta maten på ett bra sätt.

Det som jag framförallt ska göra matmässigt är att hålla ner på intaget på kvällarna, jag tror det är en stor bov i dramat att jag har så djupt rotat i mig själv att man måste äta rejält på kvällarna. Men när jag tänker efter så inser jag hur korkat det är att värka i sig den största delen av mina kcal på kvällen. Så nu tänker jag bara äta något lättare på kvällen, soppa eller te något grovt bröd eller så. Men inte en rejäl middag med sås etc. Så det känns mycket bra, dessutom känns det fräschare och friskare att inte äta så mycket på kvällarna.

Så på det hela taget så blev det en mycket bra träningsdag som avslutades med en 20 minuter promenad från Sankt eriksplan, via butik och hem. Så det var en mycket mycket bra träningskväll. PEPP!





Ber om ursäkt för kvalitén på bilderna, de är tagna med mobilkamera belysta med ett lysrör, så man kan inte kräva förmycket.

Inga kommentarer: