17 oktober 2007

Liten felberäkning gällande tiden

Idag blev det den sköna sviten av träning med först Core Express (Abs) sen bodypump(tm) på det. Det jag inte hade förstått efter vad som stod på schemat var att bodypumpasset var 60 minuter och inte 30 minuter som alla andra pass (vad jag läst ut från schemat) är. Så jag trodde mitt pass på onsdagen var ett 60 minuter totalt, om än tungt, så visade det sig det var 90 minuter.
Det är nog därför jag blir så väldigt slut i ländryggen när jag kör knäböj, sånt som händer.

Hursomhelst så är det ett skönt pass och det är ganska jobbigt med en massa syra. Inte så explosivt som jag önskar mig från fys-passen, som jag saknar en massa, men det ger nog en bra och fin styrka och uthållig som jag faktiskt behöver speciellt till boxen.

Har hursomhelst börjat köra hårt med mage och jag känner hur jag blir starkare och kan göra en del övningar som jag inte klarade av förr, det är alltid lika roligt.

Värsta med att träna såhär sent är att man är i högvarv när man kommer hem och snart ska sova.

Dock är det väldigt skönt att duscha hemma efter passet som jag gör när jag tränar på kungsholmens world class, det är fint som snus!

Nu blir det vila till lördag för imorgon (torsdag) ska jag på stor reklamfilmsprisutdelningsgala... blah blah - fri bar! På tyrol!

Inga kommentarer: