03 oktober 2007

Nya grejer, förändring

Inte nog med att jag missade mitt träningspass igår som jag hade tänkt göra utan jag drog nytt pass idag som jag aldrig gjort förut. Dessutom körde jag två pass i rad vilket jag heller aldrig gjort förut. Det hjälper dock att passen bara var 30 minuter styck så det blev en timme av träning vilket är ganska lagom tycker jag när man kör högt tempo. Dock fick jag lite sura uppstötningar mot slutet av det andra passet, vilket nog tyder på jag kört ganska hårt. =)

Det passet som var nytt var bodypump, det är ungefär som cirkelträningen som jag körde i Norrköping men inte lika intensivt men med mycket längre set av varje muskelgrupp. Så det blev rejält mycket syra i musklerna. Eftersom det var första gången så visste jag inte riktigt hur mycket vikter jag skulle lasta på. Så jag kollade på den som hade mest, så la jag på lite mer än honom och det visade sig vara ungefär lagom. Var några övningar där jag inte kunde göra riktigt riktigt strikt på sista två-tre rep:sen men det känns som det är ungefär normalt när man verkligen tar ut sig hela passet.

Jag frågade lite innan och förklarade att jag aldrig kört bodypump innan men sen efter passet frågade instruktören om jag verkligen aldrig kört förut för det såg jättebra ut. Sånt är självklart alltid skoj att höra, speciellt för en beröm-knarkare som jag.

Innan bodypump så blev det ett Core Express (ABS) vilket också gick mycket bra och det var riktigt skönt. Så nu har jag ytterligare lite byggklossar i min träningsvecka så jag kan mixa upp det ännu mer. Min kropp ska fan aldrig få vänja sig vid en viss typ av träningen en viss dag. Även om boxen alltid är på måndagar så är den rätt så annorlunda från vecka till vecka så det är nog rätt lugnt.

På det hela taget en väldigt skön träningskväll och svetten rann i en timme. För jag cyklade till gymmet i högt tempo så jag hade lite värme när jag kom dit och valde att inte klä av mig mina varma kläder förren precis innan passet började så jag höll värmen i överkroppen. Byxorna behöll jag på hela passet så där höll jag mig mycket varm och mjuk hela träningen.

Sen susade jag hem på cykeln och tog mig en lång och mycket skön dusch hemma i min lägenhet.

Det är helt otroligt skönt att träna sådana här dagar.

Kvällen avslutades med en smoothie som var:

Mild Yoghurt Honung
20g Naturell.se proteinpulver
Lite osötad börnbärsylt
lite vaniljsocker
en banan

Den gick ner som en smekning!

Inga kommentarer: