15 oktober 2007

Vatten är viktigt

Har märkt på några pass att jag inte riktigt har orken att ge allt under hela passet och har funderat på vad det kan tänkas bero på. Men allt eftersom jag funderade igenom mina dagar då jag inte orkat så har jag förstått det är att jag druckit för lite under dagen. Så idag innan passet precis så drog jag i mig närmare 50cl vatten och sen drack jag kontinuerligt under hela passet och det kändes mycket bättre när jag grundade med en rejält mängd.

Det var ett skönt pass idag med rätt långa och tunga kombintationer jag var rejält anfådd efter mina omgångar, det är alltid lika skönt. Men ännu skönare är det när man känner att man verkligen kan ge allt och trycka på rejält i slagen även mot slutet utan att orken tar slut, underbar känsla.

Passet rullade på fint även om jag får en riktig avsmak för instruktören då och då. Men jag försöker ignorera det och ta det som är riktigt bra med passet och det är bara ett pass i veckan med honom så jag får väl stå ut.

Stort problem just nu att jag inte hittar något bra sätt att strecha vaderna, det är mer och mer påtagligt. Får väldigt lätt kramp i vaderna just nu, illa som tusan. Men jag ska försöka bättra mig med vaderna.

1 kommentar:

nina sa...

jag har en jättebra som jag kan visa dig på lördag. stretch för vaderna alltså.