08 oktober 2007

Arg, besviken, blåögd och irriterad!

Det är svårt att beskriva känslan som bubblar i mig just nu, jag är helt enkelt så jävla besviken och arg. Värsta med hela denna känslan är att den är riktad mot mig själv vilket gör det ännu jobbigare, så jävla dumt av mig helt enkelt.

Vad har jag nu gjort undrar den vakna läsaren. Det handlar om att jag har gått och slappat till mig som fan. Visst jag tränar hårt på de pass som jag kör, men det är glest med dem å andra sidan och de är absolut inte så tunga som jag skulle vilja de är. Man får knappt någon puls! Jag saknar fyspassen som fan! Speciellt torsdagspassen, där snackar man puls och min partner jag körde med då plockade fram en jävlar anamma hos mig som jag inte riktigt funnit någon annanstans.

Men det som gör mig mest förbanna och besviken på mig själv är maten. Fy fan vad jag svullar i mig mat hela tiden och dålig sådan. Enorma luncher, inte ovanligt med buffé och allt möjligt skit. Dessutom ute och äter var och varannan dag i veckan och där sparas det varken på mängd eller innehåll av kolhydrater och fett. Släppt allt vad karaktär heter och äter gärna en kaka eller tre till kaffet etc. etc.

Inser mer och mer att jag nog är beroende av mat, alltså jag slutar inte äta förrens det är slut. Det är inte ett nyttigt beteende.

Hur ska jag då lösa detta?

1. Föra matdagbok med start imorgonbitti - allt jag äter ska jag skriva upp till allmän, och min egen, beskådan.

2. Jag ska äta mycket bättre och mindre på kvällarna.

3. Ska göra ett försök med att plocka med mig matlåda som är mindre och nyttigare. (Vet inte hur detta kommer gå)

4. Ska variera min frukost lite mer.

5. Äta fler gånger om dagen, mindre portioner och nyttigare.

6. Sluta med sötsaker helt igen. Ingen glass, inga kakor ingenting med socker!

Jag blir så jävla förbannad på mig själv så det inte finns.

Vad var då grunden till denna ilska? Jag ställde mig på vågen idag och den stannade på 94,5Kg! Helt oacceptabelt!

Och sen undrar jag i mitt stilla sinne vad som hände med helgpassen, brukade jag inte träna på lördagar eller hur gick det med det. Och senaste veckorna har det blivit blott två pass i veckan. Nu får jag prioritera upp träningen igen, slut på slappandet och leken.

Jag tänker inte både vara ensam, kall och fet i vinter - någon måtta får det vara!

Inga kommentarer: