28 oktober 2007

Hälsomässan del 2

Hälsomässan var mycket trevlig, det fanns en massa kul saker att kolla på, trevliga dofter att lukta på, roliga träningsmetoder att skratta åt.

Själv så var jag där för att kolla på kostillskott, umgås med min tjej och se om jag kunde hitta ett par boxningshandskar. Två av tre gick bra, jag fick inga handskar med mig hem.

Jag köpte två 1kg kosttillskott, ett från Dalblads. Dalbladsproteinet köpte jag för det var billigt och jag ville ha ett med smak. Det var choklad och banansmak, så jag är lite nervös för hur den ska smaka. Samt 1kg från twinlab med vaniljsmak, hoppas det är gott hursomehelst. Har väl primärt tänkt att använda båda två för att göra smoothies.

Där jag köpte twinlab hade de även proteinbars för 5:- styck, så det köpte jag några stycken för det är smidigt att bara slänga ner i ryggsäcken när man ska träna.

I övrigt var det skoj att även kolla in alla medelålders damer som var där för att kika oljor, tvålar, krämer och massage etc. Det är en rolig kontrast mot träningsmänniskor som jagar endorfiner, utmaningar och svett.

Jag ska absolut åka dit nästa år och då hoppas jag på att ha mer tid så jag kan gå på lite föreläsningar och lära mig lite nya saker också.

Inga kommentarer: