30 oktober 2007

Tre premiärer

Idag ringde klockan 06:00 och jag hade bestämt mig för att gå till gymmet som finns i samma hus som jag bor i. Så 06:05 hade jag träningskläder på mig och gick med raska steg samt vattenflaska in i gymmet. Började med att cykla i ganska högt tempo för att snabbt få upp pulsen, orkade inte cykla såvärst länge. Men tillräckligt för att få upp pulsen till någon sort nivå.

Sen gick jag på bröstmusklerna och de fick jobba i en maskin som jag inte vet vad den kallas. Det är som en butterfly-maskin men mycket bredare grepp så man nästan har raka armar. Så man kan inte köra så tungt, men det kändes att det gav på bröstet. Sen efter det körde jag hantelpress med lutande bänk, också mycket skönt.

Efter bröst så körde jag latsen (rygg) och började med hantelrodd för att sedan raskt gå över till breda latsdrag i kabelmaskin. Också mycket skönt, även om det tar ett tag innan jag trimmat in vikterna i det gymmet. Körde ganska lätt idag för att inte övergöra något och skada mig.

Sen blev det lite bicep, det var väl inte så roligt så jag körde bara tre set sittande med armbågen mot knät och sen korta men koncenterade curls.

Sen efter passet som tog ca: 40 minuter så gick jag tillbaka hem och gjorde lite frukost. Det var riktigt gott att käka efter morgonpasset och en skön dusch. Dagens tredje premiär blev att prova ett av mina nya protinpulver. Det jag öppnade först som jag också var mest nyfiken på blev Dalblads banan-choklad protein whey class+. Det var förvånansvärt gott och framförallt väldigt lättdrucket, swoosh så var en halv shaker slut. Jag brukar ta betydligt längre tid på mig att dricka när jag kör mitt soyaprotein, så det var verkligen en glad överaskning. Enda nackdelen av väl att man rapade banan skid i någon timme efteråt.

Inga kommentarer: