08 oktober 2006

Dygnvändning - sena nätter

Helgerna är kaos för sov- och ät-rutinerna. Uppe sent, sover länge, seg i huvudet.

Idag låg jag halvt utslagen i soffan från halvelva till halvett och tänkte att jag nog aldrig skulle komma iväg och träna. Det kändes väldigt avlägset helt enkelt.

Som tur är så ville min kompis gå och fika och jag tänkte att en kopp kaffe kommer nog få mig i bättre form. Så sagt och gjort tog jag min träningsväska samt gick och fikade. Mycket riktigt så blev jag väldigt mycket piggare.

Så när jag väl kom till gymmet vid halvfem så kände jag mig riktigt sugen och pigg. Det var tur det, hade jag jag inte gått ut hade det kanske inte blivit någon träning alls idag. Så otroligt seg var jag efter att ha varit ute till halvtre.

I övrigt gick passet väldigt bra, jag kände mig stark. Passet är rejält långt och tungt nu, jag känner mig verkligen slutkörd i hela kroppen när jag går ut från gymmet mot hemmet. Det är en riktigt skön känsla.

Jakten som pågår nu är att hitta en ryggsäck som rymmer min dator och mina träningsaker så jag slipper ha två väskor med mig på träningsdagar. Tror dock jag hittat en från haglöfs, ska gå och prova den med min laptop imorgon.

Inga kommentarer: