22 oktober 2006

Fastvuxen i soffan

Min intention var att vara på gymmet när de öppnade klockan 10 idag. Så jag kunde leka med min gode vän som var på besök och sov över hos mig. Men jag blev först fastvuxen i sängen och sen i soffan. Var inte speciellt motiverad att gå iväg och träna och lämna min vän hemma. Men iväg kom jag om än vid halvett.

Allt var jättejobbigt och kändes motigt att komma igång. Insåg ganska snart att jag inte skulle orka med rodden för det är riktigt jobbigt. Men då passade jag på att prova en ny maskin för uppvärmingen. En sån elips-spring-maskin. Jag har provat förut lite halvhjärtat men nu gjorde jag det för en 10-minutersuppvärming. Höll bara på att trilla av en gång, så det ser jag som en seger. Jag vet inte om jag sprang bra eller dåligt, men hög puls och svetten rann så det är väl bra antar jag.

Övriga passet gick sådär, jag var inte speciellt inspirerad och gjorde allt halvhjärtat utom några maskiner. Jag ville mest hem hela tiden så jag rev av det så fort jag kunde.

Dock ser jag rätt sköna resultat redan med lite fler reps samt skön träningsvärk. Även om det är ganska tråkigt att köra 10-12 reps mot tidigare sköna 6-7. Men det får man väl leva med =)

Jag hoppas det blir fina pass nu i veckan - känns ganska bra just nu iaf.

Inga kommentarer: