18 oktober 2006

Jag är oslagbar med en vilja av stål!

Sånna dagar när man aldrig vill passet ska ta slut. Sitter hela tiden och funderar på vad man kan göra extra. Idag var det extremt! När jag hade duschat och klätt om mig och så och var påväg hem så kollade jag avundsjukt på alla som satt på cyklar, elipsmaskiner och löppand och var hemskt avundsjuk för de inte var klara än. Småsprang hem, for runt som en virvelvind och packade upp saker och fixade mat etc. Vilken 100% energi-dag! Så underbart det känns.

Försöker forma och förmedla en känsla som jag har nu förtiden. Det är svårt för alla att förstå, för antingen har man alltid haft hyfsat till bra kondition eller så har man dålig kondition och inte gillar att utmana sig själv heller. Men just nu har jag en sånn lust att göra fysiska saker. Åka skidor, klättra, kajaka, cykla, hoppa fallskärm, vandra i fjällen, you name it! Jag är så sugen så jag kan spricka!

Satt idag och kollade igenom olika skidresor för jag skulle vilja lära mig åka skidor. Hittade ett ball ställe där man fick låna skidor och allt samt hade instruktör med sig hela tiden. Fick tipset av en kompis på jobbet som även berättade om hur det fungerade, verkade hur perfekt somhelst. Så om det löser sig med lite pengar etc. så kanske jag sticker ner till frankrike på skidresa framåt våren, spännande värre! Swoosh, swoosh - ner i backen!

Såg en tjej idag på gymmet med ett grymt strechingpass så jag passade på att fråga om hon hade några bra övningar för ryggen och främst då nedre delen på ryggen. Och det hade hon! Så hon visade mig tre övningar som var ganska bra, tack till henne! Hon var en fröjd för ögat samtidigt. =)

1 kommentar:

jess sa...

Sätter hårt mot hårt och viker inte en tum!