20 oktober 2006

Vad gör jag för fel?

För sjätte veckan i rad ligger jag lite över 88kg. Jag har hållit min diet, ätit fisk, grönsaker och varit ordentligt i mitt tycke. Ska jag behöva gå ner och plåga mig till nästa nivå eller gör jag rätt så jag helt enkelt bara bygger mer muskler än bränner fett. Jag vet inte! Det är oerhört störande.

Vågen stannade idag på 88,5Kg. Modet sviker och jag var så nära att bara köpa mig världens största jävla pizza och tröstäta. Så deprimerande just nu så jag inte finner ord. Enda ljusningen är att jag är grym på att ro och cykla. Kanske skulle jag mätt och fotat mer än jag gjort.

Jag kämpar vidare och kör i samma tempo som förut, jag tror inte jag orkar ändra på maten något just nu. Det är för mycket grå höst för det.

Jag har en liten ide som säkert är fel. Men kan det vara så att jag förbränner för mycket och för fort, alltså mina muskler använder så mycket energi samt att jag äter för lite så jag ställer in mig på svält och plockar på mig saker för det? För jag är väldigt ofta jättehungrig. Sådär kurrar och gör ont i magen hungrig.

En normal dags mat:

Frukost:
Yoghurt (Valio Yoghurt Stund) med AXA osötad müsli och psylliumfrön
En smörgås (Någon av axas svarta sorter) med rökt kalkon, sallad och en ostskiva.
En hård smörgås (ryvita) med en ostskiva och gurka

Mellanmål:
Axasmörgås till med rökt kalkon, sallad och ostskiva

Lunch:
Utelunch - husmanskost - blandat, försöker hålla tallriksmodellen - blir ibland lite större portioner här.

Mellanmål:
Axasmörgås till med rökt kalkon, sallad och ostskiva

Middag:
Försöker äta hemma en majoritet av dagarna. Denna vecka har det blivit ris, sallad och grillad lax flera gånger t.ex. Jag gör något som är hyfsat bra utan för mycket fett och socker.

Så ser en typisk dag ut.

Och oftast när jag börjar dra mig mot sängen vid 22-23 så är jag ganska hungrig igen.

Så vad tror ni om min teori? Äter jag helt enkelt för lite så min kropp tror jag svälter och inte släpper fett för det? Eller bygger jag fler muskler än jag bränner fett. Jag vill ha lösningen på problemet! Kommentera! Maila! Snälla!

1 kommentar:

nina sa...

gulle! inte äter du för lite eller!

mer kondition är svaret. det tror jag.

dagens hatkommentar från viktväktarna: hungerkänslor är ofta i själv verket törst. kanske bullshit, kanske ska du dricka mer.

du har befarat den här platån länge ju, och nu är den här. håll ut, håll ut. förr eller senare spricker en bubbla håll ut några dagar till.