26 oktober 2006

Hoppas just du får känna det jag kände idag

Träningsvärken under dagen har nog varit bland det värre jag kan minnas. Man får gå så långt så jag slår till med en klyscha eller två. Jag har haft ont i muskler jag inte trodde jag hade!

Hela dagen har jag jobbat och suttit på min ömma bak, det har gjort ont i två muskler en på varje sida. Utsidan av låren, riktigt ont. Varit lite jobbigt hela dan så jag såg fram mot kvällens pass med skräckblandad förtjusning. Hade rejält ont i ljumskarna när jag gick ner på gymmet. Men jag tänkte bita ihop och köra stenhårt.

Sagt och gjort, passet började och uppvärmningen kändes helt ok. Sjukt jobbig såklart, men det är den i vilket fall. Värk i lår och ljumskar men det lättade ganska snabbt och blev mer som en känning i musklerna. Passet som sådant gick helt ok, bättre än förra för jag valde en bättre ordning på övningarna man skulle göra.

Det var inte förrens på slutet som min kropp gav upp och jag verkligen inte orkade mer. Lårmusklerna brann och jag fick håll. Det gick verkligen inte att ta ett steg till. Det var som tur är på sista minuten på sista övning, så det tycker jag är helt godkänt.

Nu ska det verkligen bli skönt med vila över helgen och sen på måndag kör jag igång igen. Men nu med nytt styrkepass. Det är uppdelat på två pass för olika muskelgrupper så varje grupp kommer få mycket längre vila än de fått förut. Ska bli spännande att se.

Från och med 1:a november ska helgerna vikas år simning så det blir simma på lördag resp. söndag beroende på vilken dag som är träningsdag. Jag ska även försöka klämma in ett fyspass i veckan, så det kommer bli rätt mycket och väldigt mycket mer varierad träning framöver. Det är riktigt skoj och spännande nu. Började tröttna och körde verkligen inte 100%, så jag behövde byta ut.

Så nu har jag gjort det!

Idag var också premiär för min nya frukost och den bestod i:

Två Apelsiner
En banan
Ett äpple
Lite nötter
Två ägg med lite kaviar på

Det känns som lite men jag stod mig väldigt bra på det fram till lunch. Åt en banan en en klementin vid 10 som mellanmål och jag tror jag kände mig lite mindre hungrig tom. än jag gjort förut. Ska se om det är bara hjärnan eller om det faktiskt är så. Imorgon tror jag det blir två bananer och en apelsin, blev så jädra surt och jobbigt att skala med två apelsiner.

Nu händer det grejjer helt enkelt.

Inga kommentarer: