24 oktober 2006

Slut på fas ett början på fas två

Idag tog jag steget in i nästa led i min träning. Jag hade tänkt köra samma pass strikt och noga tills jag nådde 80kg och sedan fortsätta med annat. Men efter denna platå på 88 nu i sex veckor tillsammans med en viss mått av leda på passet.

Idag när jag kom till gymmet så attackerade en instruktör mig och sa: "Du ska gå på fyspass! - Det är extrainsatt och jag som håller i det". Jag var naturligtvis väldigt tveksam men gick med på det för jag vill inte vara så feg. Testa nya grejjer liksom och dessutom se hur man ligger i nivån. Sagt och gjort! Körde 10 minuter cykel innan passet började. Gick ner och kände mig rätt förvirrad men alla var nya i princip så det var skoj.

Passet som sådant var först några minuters uppvärming och varm blev man. Svetten började genast rinna och alla muskler var igång och pigga och glada. Sen var det tio stationer med olika övningar. Mage, rygg, triceps, lite box, armhävningar, hantelpress, bänkpress. Alla möjliga blandade övningar. Dessa körde man i 2x 45 sekunder med 15 sekunder vila melllan. Sen 45 sekunder kondition och sen nytt pass vid en ny station. Mot slutet orkade man inte 45 sekunder kondition också kan jag lova. Man var riktigt slut i kroppen.

Passet avslutades med ett kort ABS-pass på sex minuter. Det sved rejält kan jag säga.

Det var ett riktigt riktigt skojigt pass och jag ska köra ett igen på torsdag när det är träning.

Inte bara detta som var nytt. Jag hade som sagt tröttnat ganska friskt på mitt nuvarande program i maskinerna så jag har nog slarvat endel och inte riktigt gett allt och även kroppen har vant sig. Så jag ska göra om passet och inte nog med det så ska jag dela upp det så jag kör en grupp muskler första passet sen nästa pass så är det en helt annan grupp så musklerna som körs får mycket mer vila än de fått förut. Ska bli spännande att se hur utvecklingen blir.

Återkommer nästa gång med hur det blev.

Imorgon ska det handlas en massa frukt och ägg. För nu ska frukosten göras om. Från mackor så kommer det bli yoghurt, müsli samt ägg vissa dagar och endel frukt. Blandade färger och modeller så man inte tröttnar. Det jag tänkt köpa är: Äpple, Apelsin, Kiwi, druvor och banan till en början. Sen kommer det kanske fler, beroende på vad som ser bra ut i butiken.

Inga kommentarer: