04 oktober 2006

Tjugotvå kilometer

Efter måndagens missöde med cykeln och försöket så ville jag ha revansch och körde ännu ett stenhårt pass på cykeln. Jag låg på 92-96 RPM under första 20 minuterna och sedan på sista tian så låg jag över 100. Syran i benen var otrolig under sista fem minuterna men jag pressade på. Pulsen var aldrig speciellt hög det kändes bra, jag kände inte att jag skulle kollapsa när jag pressade mig som jag känt förut. Efter förra missödet med cykeln så tog jag en annan med allt vad det innebär.

Men allt var som bortblåst när sträcken kom fram på skärmen. 22,00Km, jag prickade alltså den sträckan precis. Det kändes otroligt, jag nådde mitt mål, målet som jag satte upp för flera månader sedan när jag fick 21,75Km.

Fick en chock idag i omklädningsrummet, jag gick in och såg att någonting saknades. Tills jag insåg att vågen, vågen som jag vägt mig på varje vägning var borta. Jag gick ner och frågade vad de har gjort med den och de svarade, "Ja, den är väl i Linköping tror jag?". Det är helt otroligt störande, vet inte hur jag ska göra på fredag. För jag kan inte gärna gå ut i gymsalen och väga mig i bara boxers.

Men de sa jag kunde säga till och få in en våg i omklädningsrummet på fredag, hoppas de håller det.

Det var en annan kille som blev lika upprörd som vägde sig på varje pass och han gick också ner och klagade. Hoppas verkligen det kommer dit en våg (helst samma) tills på fredag.

Fy vilket anti-klimax det vore annars.

Om jag nu får tag i en våg där jag kan väga mig rätt på fredag så får alla hålla tummarna.

--

Var på stan och provade byxor idag. Jag gick även in på dressmann och provade ett par byxor av en modell och märke som jag alltid köpte förut. Innan jag började detta projektet så hade jag storlek 40 i midja. När jag provade byxorna idag så passade storlek 33 perfekt och jag kunde klämma mig ner i 32 utan allt för mycket obehag.

8 tum är alltså 20,32cm mindre midjemått.

Inga kommentarer: